هیچ‌گاه برای لاغر شدن برنج را حذف نکنید!!!

از خواص برنج این منبع عالی انرژی، می‌توان به پیشگیری از آلزایمر، مراقبت پوستی و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

یکی از عادت‌های غذایی بسیار شایعی که بین افراد و بخصوص در افرادی که تحت رژیم لاغری هستند، رواج فراوان دارد حذف مواد نشاسته‌ای به خصوص نان و برنج از برنامه غذایی است.

این افراد بر این باورند که نان و برنج چاق‌کننده هستند و باید به‌ طور کامل از الگوی غذایی روزانه حذف شوند. البته آنچه مسلم است آن است که مواد نشاسته‌ای از جمله نان و برنج جزو منابع انرژی محسوب می‌شوند و هر یک از مواد قندی – نشاسته‌ای حدود ۴ کالری انرژی تولید می‌کند اما این به آن معنا نیست که به علت تولید کالری باید از برنامه غذایی حذف شوند.

برنج به دلیل ویتامین B ، منیزیم، آهن و روی که دارد می‌تواند به طراوت و شادابی پوست و مو کمک کند و باعث شود تا بدن دچار ضعف و بی‌حالی نشود از این رو افراد نباید این ماده غذایی را از رژیم غذای خود حذف کنند.

برنج جواهری خوشپخت قلمی

از طرفی دیگر، غذاهایی که حاوی نان یا برنج هستند ارزش سیری بالایی دارند و انسان تا مدتی پس از مصرف نان یا برنج، احساس گرسنگی نمی‌کند بنابراین حذف این مواد نشاسته‌ای مفید از برنامه غذایی باعث می‌شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار دل‌ضعفه شود. در نتیجه به خوردن مواد بدون ارزش غذایی (هله هوله!) پناه می‌برد. این مواد معمولا بسیار پرکالری و حاوی چربی، شیرینی یا نمک بالا هستند و چون ریزه‌خواری باعث پری معده نمی‌شود و به انسان احساس سیری نمی‌دهد، این ریزه‌خواری ادامه پیدا می‌کند و در نتیجه به چاقی منجر می‌شود.

حذف برنج به لاغری کمک نمیکند.

از سوی دیگر، با احساس گرسنگی و دل‌ضعفه ناشی از حذف نان و برنج از برنامه غذایی، شخص دچار استرس می‌شود و پیامد آن استرس و پرخوری عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست